יום שלישי, 27 במאי 2014

מיטב דש - שירות לקוחות

בעקבות התקנה החדשה שמאפשרת לפדות קרנות שקטנות מסכום מסויים - פניתי לאתר של משרד האוצר.
שם קיבלתי רשימה של כל הקרנות שיש לי.
אחת מהם היתה במיטב דש.
התקשרתי אליהם והם הבהירו לי מה אני צריך לעשות כדי למשוך את הקופה הקטנה שלי שם  (אותה קופה שלא עשתה שום דבר במשך השנים...).

בקיצור הבהירו לי מה אני צריך לעשות. 
בסדר.
לקח לי כמה ימים עד שהתארגתי ושלחתי להם את כל הניירת.
ההבטחה שלהם היא שתוך 4 ימים הכסף עובר.

הדרך הנכונה? לא ממש...
ההבטחה היא לא שלהם אלא - חלק מהתקנה שהעביר משרד האוצר.
הבעיה היא תמיד בביצוע. והביצוע היה שלהם.

יש בפסיכולוגיה/עבודה סוציאלית קהילתית מאמר מפורסם שכל הסטודנטים חייבים לקרוא.
למאמר קוראים: "טקטיקות של שירות גרוע"...
כשלא רוצים לתת שירות כמו שצריך - אז קובעים זמן קבלת קהל- של 25 דקות פעם ב3 שבועות- בכל חודש אי זוגי....
וכשרוצים לתת שירות - אז נמנעים מכל הבולשיט הזה...

במיטב כנראה קראו את המאמר הזה והפנימו אותו אבל מהכיוון השני ... מהכיוון הלא נכון.

נתחיל מהעובדה שבכל מצב צריך להמתין לשירות שלהם בממוצע 25-20 דקות בטלפון.
אם הם היו רוצים לתת שירות טוב- הם היו מקצים את הכ"א שמתבטל לו במחלקת המכירות ומפנים אותם לסגירת התורים האינסופיים בהמתנה למענה לטלפונים...
אני משוכנע (כמו בשאר החברות המחורבנות מהסוג שלהם) שבמכירות - המענה מיידי.

התברר לי שמשהו לא בסדר בצילום הצ'ק שהם ביקשו ממני.
חסר פרט שלא הייתי מודע לו ומעולם לא נדרשתי אליו. (מעניין שבשום מקום אחר הפרט הזה לא נדרש- אבל אצלם זה היה קריטי. קריטי כל כך שמצד אחד הם לא הודיעו לי כלום אבל מצד שני - דחו את הבקשה שלי...)
כמו שזה כבר מתברר - האם אתם חושבים שהם פנו אלי?
לא. לא ממש.
הם שלחו לי סמס ... בסגנון של תחזור אלינו בקשר להלוואה שלך..
הלוואה? 
אם כבר אתם לוויתם ממני כסף ועכשיו מתעקשים שלא להחזיר לי את הכסף שלי בטענות דביליות שמגובות בדרישות אוויליות...
המדהים הוא שכדי לקבל את הכסף - הם לא היו צריכים כלום למעט מספר ת.ז...
אז הם לא היו דרשו או רצו לקבל ממני כלום....

כדי לקצר את הדברים- העברתי להם את מה שהם רצו, והם העבירו את הכסף אחרי 5 ימי עסקים.
כמ שניתן להבין- טקטיקות של שירות גרוע שכוללות טרטור של הלקוח בלי סיבה אמיתית...

למה אני כותב את כל הפוסט הזה בכלל??
שתי סיבות:
1. ההתנהלות של מיטב דש ממש לא היתה קרובה למקצוענות כפי שהם מתיימרים להיות.
קיבלתם כסף? תחזירו.
אל תבלבלו את המוח של הלקוח במנהלות - ואם יש בעיה- פנו ללקוח- אל תעשו את זה כאילו אתם חייבם לצאת ידי חובה בלבד.
כמו שקיבלתם את הכסף בלי להערים קשיים- גם להחזיר צריך לדעת, ולעשות את זה ביושר.
את זה לא ראיתי בהתנהלות שלכם.

2. צבי סטפק פרסם בגלובס מאמר דעה על הרגולציה בשוק ההון שלטענתו מדרדרת את שוק ההון לשפל חסר תקדים ומסוכן.

המאמר של צבי סטפק העלה בי את חמתי:
תגיד מר סטפק, אתה לא מתבייש? אחרי שאתה וחבריך למקצוע השמדתם ערך לחוסכים בשווי של מליארדי שקלים ברשלנות מזעזעת שנובעת מניהול כושל- יש לך עוד טענות לרגולציה?

(וזה לא משנה אם זה בית ההשקעות שלך, פסגות, או פריזמה -שעליה אני בכלל לא רוצה לדבר, וכל שאר בתי ההשקעות המופקעים)
בניגוד למי שדווקא נתן לכם כסף (חוסכים כמוני), שמהם התעקשתם על כל פרט ופרט- ליצחק תשובה, נוחי דנקנר, לב לבייב, אילן בן דב, מוטי זיסרושאר הטייקונים נתתם סכומי עתק- בלי בטחונות ובלי שום ערבויות - וגרמתם לכל החוסכים הפסדים עצומים - ועכשיו אתה חושב שאפשר להמשיך ולתת לכם להתנהל בלי שום אחריות? הכסף של החוסכים מעניין את התחת שלכם - רק המשכורות העצומות שאתם מושכים באמצעות דמי הניהול השערורייתים חשובים לכם?
נראה לך שמישהו ימשיך לתת להכם להתנהל בלי שום פיקוח? שום בדיקה?
כמה מטומטמים אנחנו בעיניך?

הרי מה שקרה לי בימים האחרונים ממצה את מה שאתה ושאר בתי ההשקעות עושים:
אתם מקבלים כסף מהציבור בלי שום בעיה- בלי לדרוש שום פרט שיקשה עליכם לקבל אותו, גובים דמי ניהול שערורייתים, לא מייצרים שום ערך ריאלי (וזה במקרה הטוב- שלא לדבר על השקעות כושלות בהיקפים בלתי נסבלים, ולא - קניית קרקעות ברומניה או בקזחסטן היא לא השקעה אמיתית)- ובסוף מערימים קשיים ומכשולים על מי שרוצה להחזיר לעצמו את השליטה על הכסף של עצמו!!!! 

עד מתי אתם חושבים שיתירו לכם לעשות ככל העולה על רוחכם?
אם זה היה תלוי בי ובאנשים כמוני- הרגולציה היתה נכנסת לכל שורה שאתם שולחים במיילים שלכם.

ועוד משהו
קצת ענווה אחרי שהפסדתם כל כך הרבה כסף -לא היתה מזיקה לכל אנשי שוק ההון...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה