יום שישי, 8 בפברואר 2013

שילוח בינלאומי DHL - לברוח מהם

אני צריך להגיד פה את הדברים בזהירות, אבל בקול רם.
אחד הדברים שמאפיינים את הגרמנים בניגוד מובהק לישראלים- מבחינת האופי הלאומי, הוא שהגרמנים, כאומה כמובן, מסודרים בצורה בלתי רגילה.
אין להם שום דבר שנופל בין הכיסאות (והכסאות יושבים בצורה מדוייקת ומסודרת כמובן).
מצד שני אם מתרחשת "קטסטרופה" (במונחים גרמניים כמובן), שזה בעצם שקרה ה"בלתי נתפס" ומשהו נפל/נופל בין הכסאות - הגרמנים מאבדים את העשתונות...
האופי הישראלי הוא הפוך לחלוטין.
אצל הישראלים הכסאות מסודרים ברישול ובחוסר דיוק מוחלט.
מצד שני- אם משהו נופל בין הכסאות- האופי הישראלי מיד מוצא לו פתרון.

חברת DHL - או, יותר נכון הסניף הישראלי שלה, (מדובר בחברה גרמנית בינלאומית) משלבת בכשרון לא מבוטל (זה נשמע היתולי משהו אבל במציאות שנתקלתי בימים האחרונים בהתנהלות של החברה הזו- לא שום דבר מצחיק...) את החסרונות של שני העמים הללו.
מצד אחד יש להם נהלים קשיחים (שמלווה בטמטום לא קטן ובורות שלא היית מצפה לקבל מחברה בינלאומית) ומצד שני כשהיית מצפה מהם לקצת גמישות "ישראלית" טיפוסית-בגלל שהרשלנות שלהם גרמה למשלוח ליפול בין הכסאות -  כאן באה לידי ביטוי כל ה"חוסר רצון מוחלט" לטפל בכך בצורה הגיונית.

ומעשה, אמיתי, שהיה כפי שהיה ואני עומד מאחורי כל מילה ומילה שיכתבו כאן:

הקדמה להבהרת הדברים:
אני מקבל על בסיס קבוע מעטפות ומסמכים - ולא משנה בדיוק מה תכולתם הספציפית מאירלנד.
אני מקבל את המסמכים הללו כבר כמעט 10 שנים. בכל חודש. אני משלם על המשלוח 24$.

לפני חודש - המשלוח לא הגיע.
עשיתי בירור והסתבר שהחברה באירלנד שלחה אותו.
אלא מה? 
השליח לא הצליח לקרוא את הכתובת שהיתה על המעטפה...
וזה לא שהכתובת היתה מחוקה או לא ברורה- הוא פשוט לא יודע לקרוא אנגלית - אין לי הסבר אחר לכך.
הכתובת לא השתנתה מזה עשור - אבל הסתבר שהשליח קרא רק את שמי והחליט על בסיס זה- שהכתובת שגויה.
הוא סגר את המשלוח, וDHL שלחו את המעטפה בחזרה לאירלנד...
הנה התיעוד להתנהלות שלהם...
חבילה ראשונה שמוחזרת על ידי DHL
אחרי כמה ימים החלטתי לבדוק מה קרה למשלוח ונענתי על ידי נציג שירות של DHL:
"הלקוח בחו"ל לא אישר למסור את המעטפה"... (שקר ראשון של הנציגים בחברה הזו - ואל דאגה- לא אחרון)...
התקשרתי לחברה באירלנד- ולא דובים ולא יער...
הם לא הבינו בדיוק כמוני למה החבילה לא נמסרה.

אבל אתם יודעים מה?
קורה.
פעם ב10 שנים אם חברה עושה טעויות כאלה - אני לא מתנפל עליה.
בבחינת "מי שלא עובד -לא טועה".

הבעיה היתה שזה קרה שוב.
ולמה זה קרה? כיון שהשליח הקבוע שלהם לא היה בעבודה.
מי שהחליף אותו - כנראה לא ידע לקרוא אנגלית כיון שהכתובת היתה ברורה לחלוטין.

רק שלנציגים של DHL - זה היה יותר מדי.
(כנראה שמשלמים להם כל כך מעט - שהם לא מצליחים לגייס אנשים שמצליחים לקרוא אנגלית... וזו סוגיה מעניינת במיוחד לאור העובדה שמדובר בחברה שמטפלת כמעט אך ורק במשלוחים ולקוחות שפועלים עם מדינות אחרות...)

אתם יודעים מה?
נניח שזה קשור לגרמניות של החברה הזו.
יש נהלים והם פועלים לפיהם.
כשהתקשרתי לשירות הלקוחות, גם נציגי השירות לא קראו מעבר לשורה הראשונה.
גם הם פסקו בנחרצות שהכתובת שגויה...
לאחר שהתעקשתי שימשיכו לקרוא מעבר לשורה הראשונה של הכתובת, את השורות הבאות - הסתבר להם שהכתובת ברורה לחלוטין...

עכשיו נעבור לחלק השני. השירות של "חברת השילוח הטובה בעולם"
דיברתי עם נציגים של החברה.
הם שמעו את הדרישה שלי לקבל את החבילה באופן מיידי- הם עיכבו את החבילה כבר שבוע אצלם(!!!) אבל זה לא הזיז להם שום דבר.
לתדהמתי, גם אחרי שגיליתי ששוב סגרו את החבילה על כתובת שגויה - ולאחר שוב התקשרתי לחברה - הסתבר שאין להם שום כוונה לעשות כלום בנדון.
הם (בחוצפתם הרבה) "הציעו לי" לבוא לקחת בעצמי את החבילה...
ואני מדבר על נציגי השירות (שלצערי רק את חלקם אני זוכר): רעות, ואיתמר (שהוא אחראי משמרת)- שלא ממש עניין אותם הנזק שהם גרמו לי בעיכוב המסירה.

מבחינתם למרות שעליתי על הטעות שלהם- זו עדיין בעיה שלי...

פשוט לא יאומן שזה מה שקרה.
שזו ההתנהלות שלהם...
 הדרישה החד משמעית שלי לדבר עם מנהלים בחברה- נעצרה אצל הנציגים.
"הם בישיבות", "הם יחזרו אליך" (למותר לציין שכמובן שאף אחד לא חזר, אף אחד בכלל לא התעניין, ובקיצור שמו עלי ז'... )

ולכן כיון שהבנתי את הרמז- אני מבחינתי אפסיק את העבודה עם החברה המחורבנת הזו ומספר לכם למה גם לכם מומלץ לברוח ממנה...

סיכום:
DHL לפחות הסניף הישראלי שלה היא חברה מחורבנת ומי שמעוניין לקבל את המשלוחים שלו עדיף שיעשה את זה עם חברות אחרות- FEDEX  היא חברה מצויינת לצורך הדוגמה.

8 תגובות:

  1. הסיפור שלך מאוד לא אמין ונראה שאתה פועל ממניאים אישיים ולא אבייקטיבים

    השבמחק
  2. שלום אנונימי...
    בוודאי שאני פועל ממניעים אישיים- ומה נראה לך? שאני מתחרה בהם?
    הייתי צריך לקבל מעטפה - שזה התפקיד שלהם, והם מצידם גבו ממני כסף על המשלוח, אבל לא עשו את זה פעמיים וגרמו לי לנזק- הפסדתי עסקה ב 2500$ -וזה כי העובדים שם לא חושבים שצריך לקרוא את מה שכתוב על המעטפה עד הסוף, והמנהלים שם לא חושבים שאם הם עשו טעות - אפשר, וצריך, וללקוחות אפילו קריטי -לתקן אותה.
    אז אפשר להבליג על זה (כמו שאחרים עושים- אולי) ואפשר לעשות את מה שאני עשיתי- לכתוב את זה בכל מקום- כדי שכל הציבור ידע שככה החברה המחורבנת הזו פעלה ופועלת.
    אולי בעקבות זאת- הם יתקנו את הנהלים שלהם.

    השבמחק
  3. הייתי צריך לקבל חבילה לכתובת פרטית פשוטה, והם לא הצליחו למסור אותה.
    ראיתי את השליח דופק על הדלת הלא נכונה פעמיים. דיברתי איתם וביקשתי שהשליח יתקשר אלי ואני אצא אליו. הם לא מסוגלים לעשות את זה. זה גדול עליהם

    השבמחק
  4. להתרחק מהם!!!

    הם פשוט גנבים עילגים ומשקרים המון!!!

    טרטור של שבוע על משלוח עם פרטים לא נכונים,
    גביית מחירים ושחרור מהמכס ללא אישור הלקוח- פשוט ביזיון!

    באמת אין לי מילה אחרת!!
    לצערם - אני לא מתכוון להתייאש

    השבמחק
  5. קבוצניק לא תמיםן22 בפברואר 2015 בשעה 8:28

    קניתי בארהב חבילה במאה דולר, 56 דולר עלה לי המשלוח, והDHL ה.......ת הוסיפו מאה דולר עמילות מכס. כל אחד ימלא בעצמו את המילה החסרה בין הנקודות

    השבמחק
  6. היי צחי
    אודה לך אם תחזור אלי
    יש לי סיפור על DHL שהיית רוצה לפרסם, אולי דרכך או בפוסט משלי (אבל אין לי בלוג). בגדול DHL איבדו לי זוג כרטיסים להופעה שהתבטלה והייתי צריך לקבל את הכסף בחזרה לאחר שאשלח אותם. שווי הכרטיסים - 1500 ש"ח ומשולח 155 ש"ח.

    השבמחק
  7. היי שלום
    התנהלות החברה בישראל פשוט שערורייתית. הזמנתי דרך איביי פריט עתיק מאיטליה. לאחר שלא הגיע תזכרתי את המוכרת בחו"ל ולאחר שהיא בררה עם DHL באיטליה היא הודיע לי שהחבילה שעל שמי נמסרה למישהו אחר ששמו לא דומה כלל לשמי הוא מבאר שבע בעוד אני מגבעת שמואל. מדובר על רשלנות ממדרגה ראשונה והחברה שהייתה אמורה לדעת למי היא מסרה את הפריט שלי הודיעה שהיא לא מוצאת למי היא מסרה. עוד היו לחברה טענות כאילו פניתי מאוחר מידי....... בנוסף הבהירה לי החברה שאין לה כל קשר מולי אלא מול מי ששלחה אלי את החבילה מאיטליה!! מדובר על התנהלות לא מיקצועית ולא אחראית שמראה על פרצה רשה במערכת האבטחה של החברה.
    צריך להתרחק מהם כמו מאש.
    בריאות ואושר
    יוסי

    השבמחק
  8. על DHL: שירות 0! יחס 0!
    לאחר שתיאמנו ליום ראשון בין השעות 9.00 ל17.00
    השליח לא בא.
    לא הודיע לי על כך ולא מצאו לנכון לתאם איתי מועד חדש וזאת לאחר שחיכיתי כל הים. שירות 0
    גם לאחר שהתקשרתי אמרו שאני מתקשר יותר מדי.

    השבמחק