יום שישי, 14 בדצמבר 2012

ביקורת מסעדה: המעורב הירושלמי - שוק מחנה יהודה

סתם יום של חג חנוכה- נסענו להסתובב ולהעסיק את עצמנו בשוק מחנה יהודה בירושלים.

ובהקשר הזה של החג- כיון שמדובר בשוק ש"לפי המסורת" קיים עוד מימי בית ראשון (ואולי עוד מלפני כן - אף אחד לא יכול להעיד שלא) אולי כדאי שמישהו בעירית ירושלים יהין סופסוף לבדוק את אפשרויות החנייה שיש לשוק הזה שבכל פעם שאנחנו מגיעים אליו, להסתובב בו- אנו מגלים שבעית החנייה שבו, לא רק שלא נפתרה אלא שהיא מחמירה משבוע לשבוע...
עוד כמה מגרשים שיוכשרו - ואפילו יגבו תשלום על החנייה - רק יועילו לעניין.

בקיצור הגענו לשוק מחנה יהודה והתחלנו להסתובב בו.
בשלב מסויים הגענו למתחם המסעדות שבו ומישהי שישבה באחד השולחנות המליצה לי על "המעורב הירושלמי".

הסתכלתי פנימה, וראיתי שעל הפלאנצה היו חלקי בשר פנימיים של עופות מעורבים עם בצל - לוחשים וגועשים.
התבשיל היה צהבהב משהו- ממש לא הצבע הרגיל שאני מכיר- שהוא כתום - עד "כתמתם/חומחומי"...
אבל היות וקיבלתי המלצה חמה - לא התאפקתי, נכנסתי והזמנתי מנה בפיתה, (19 שקלים).

עם המנה, קיבלתי חומוס טחינה, סלט ושני מלפפונים חמוצים קטנים.

לגופה של מנה:
המנה היתה חמה מאוד, אבל, אפעס, תפלה.
זה נבע מהעובדה שהיא כנראה לא התבשלה מספיק זמן, או שלא תובלה מספיק.
ההרגשה היתה של אוכל של בית חולים.



אני חייב להגיד שההמלצה שקיבלתי מההיא שהמליצה לי בהתחלה- נשמעה לי באותו רגע- ממש לא אמינה ודי הצטערתי ששמעתי לה... בכל זאת- יש עוד כמה אפשרויות אחרות (ועל פניו לא פחות אם לא יותר טובות) לאכול במתחם הזה (פיש אנד ציפס, פסטה בסטה ועוד), אבל נתתי לזוגתי (שתחיה) לסיים את המנה - שאגב- לא היתה גדולה במיוחד, והיא דווקא מאוד נהנתה ממנה.
ככה שאני חושב שבמקרה הזה - שאשתי שמאוד מתחברת לאוכל של בית חולים- שמשום מה נראה לה מאוד טעים האוכל הלא אכיל אבל מאוד בריא- מדובר בעניין של טעם וריח.
כל אחד וטעמו הוא.

אני אישית מעדיף את המעורב ירושלמי שלי - מבושל הרבה יותר, מתובל הרבה יותר, ובמנה גדולה הרבה יותר.

סיכום:
אוכל: ככה ככה (פשרה ביני לבין הטעם של אשתי).
נקיון: סביר - עדיין שוק מחנה יהודה... 
מחיר: עממי.

המלצה: רק אם אתם חובבים אוכל של בתי חולים.

פרטים:
המעורב הירושלמי
כתובת: האגוז 19, שוק מחנה יהודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה