יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

ביקורת מלון: קוראל ביץ קלאב (לשעבר קלאב מד אילת)

טוב.
נתחיל עם כמה עובדות:
1. כל מי ששמע שאני נוסע לקלאב מד- הודיע לי חגיגית שבמלון כזה עוד לא הייתי מעודי.
(יש לי חדשות רעות עבורכם...).
2. הגעתי ל2 מסקנות בנוגע למלון הזה:
- הם פיצחו את הנוסחה שתשביע את התייר הישראלי מלא התלונות.
- מדובר במלון שמיועד למשפחות עם ילדים.
איך הגעתי למסקנה הזו? בהמשך.


המלון עצמו ממוקם על חוף אלמוג באמצע הטיילת החדשה לכיון דרום (טיילת אלמוג) באילת.
אחד הדברים הבולטים ביותר במלון - איך להגיד את זה- היותו לא חדש כל ועיקר...
התחזוקה בו מתנהלת בעיקר ברמת החדרים, וצביעה של הקירות של החללים המשותפים.
מבחינה אישית- לא התרשמתי במיוחד מהסנאדות שתקועות כמעקה בחדרי המדרגות, או מהשפריץ העתיק שמקיף את כל המלון.. או בלובי שנראה כשריד עתיק לבונגלו ים-סופי לא משכנע.
גם המעליות גרמו לרבים לנטוש אותן ולהשתמש במדרגות...

3. הנקודות החזקות במלון הם: 
אוכל.
ובמילים: אוכל נקודה.
המלון מספק 3 ארוחות מלאות עד להתפקע (ואני לא מגזים בכלל- ממש להתפקע) במסעדה הפנימית שלו- מסעדת הריף (הכשרה), ובהתאם האוכל - במגבלות הכשרות.
אני חייב להדגיש את הנקודה הבאה: הכמויות והמגוון של האוכל עצומים.
אני משוכנע שתיירים שמגיעים מאירופה ואכלו מידי פעם במלונות יוקרה באירופה - לא נתקלו מימיהם בכמות כזו של היצע וכמויות.
מדובר במתחמי שולחנות עמוסים בסלטים, מאפים ומנות עיקריות - ב5-6 עמדות שבהן עומדים הטבחים ומכינים בבוקר חביתות משודרגות לאורחים, בצהרים, מטגנים וצולים בשרים שונים על האש ועל הפלאנצה, ובערב ובבוקר עומדים 5-6 טבחים וחותכים סלטים טריים ממגוון ירקות לפי הזמנה.
בקיצור - מבחינת האוכל - אין לתייר הישראלי הנודניק הגדול ביותר מילה וחצי מילה להגיד או להתלונן.

חשבתם שזה הכל? או שזה יספיק? אז תשכחו מזה...
בין לבין, היה בלובי של המלון בר שהיה פתוח מ09:00-00:00 וסיפק משקאות בלי הפסק, ונישנושים כל הזמן.
ולסיכום- האוכל היה מיועד לפי3 מכמו האורחים ואין אחד שיתלונן עליו.

שירות:
אני לא יודע אם הסיבה לכך היא שעלות המשכורות של המסתננים מאפריקה נמוכה או לא, אבל בכל מקום יש למלון צוות שמסייע, ונותן פתרון לכל בעיה שמתעוררת.
כל מה שביקשנו - קיבלנו (במגבלות מסויימות כמובן) ובמהירות יחסית גבוהה.

הפעלות ילדים
כל יום החל מהשעה 09:30 ועד 17:30 צוות צעיר של המלון "תיחזק" את ילדי האורחים בהפעלה בכל מיני פעילויות שמאוד שימחו את הילדים:
קליעה בחץ וקשת, שחייה בבריכה, מיני גולף, טרפז, ועוד.
הצוות אף לקח את הילדים בשעת הצהרים- לפני הסתערות של "עם ישראל" על חדר האוכל והאכיל אותם ודאג שיאכלו כמו שצריך- ועל זה יש לי רק מילים טובות להגיד על הצוות (מה שנקרא קידס קלאב).

החסרונות?
גם אלה לא היו חסרים...

1. הראשון שבהם- האוכל.
אני לא צוחק ואתם לא מתבלבלים.
כמויות כאלה של אוכל- לא הגיוניות.
בקושי סיימנו את ארוחת הבוקר וכבר התגלגלנו לארוחת צהרים.
זוגתי שוויתרה על ארוחת הערב והבוקר, הגיעה לארוחת הצהרים הבאה- כשהיא עדיין שבעה...
אני חושב שהאוכל במלון הזה- וזו אגב הסיבה שלא נבוא לפה יותר- ממש לא בריא.
לא מבחינת האיכות או הטעם או הטיב אלא באמת בגלל הכמויות.
מי ששומר על משקלו או על דיאטה- המלון הזה לא מתאים לו כלל וכלל.

2. המבנה עצמו של המלון.
החדרים לא בנויים בצורה נוחה.
אנחנו היינו צריכים לעלות 2 קומות לעבור בלובי ולרדת קומה אחת כדי להגיע לאוכל.
ממש ניווט מבצעי.
רק אחרי יום גילינו כל מיני קיצורי דרך שחסכו לנו 70% מההסתובבויות החינמיות הללו.

3. המלון נראה מיושן.
השפריץ שעל הקירות לא עושה חסד עם המלון וחבל שבנקודה הזו הוא נכשל.
החדרים עצמם משופצים ונראים הרבה יותר טוב.
אבל עדיין לא כולם באותה רמה.
אנחנו קיבלנו חדר בקומה 1, עם חלון לשום מקום... 

4. אמניטיס - הסבונים והשמפו במקלחת בחדר.
במלון שגובה סכומים גבוהים כל כך - הכל כלול אולטרה - הייתי מצפה שלא יחסוך כמה גרושים ויספק שמפו, קרם גוף וסבון... איך לקרוא לזה? עלובים? סיניים פושטיים?
כי זה מה שקיבלנו.
אם המלון היה לוקח סבונים של אהבה/ים המלח - הייתי מוכן אפילו לשלם עוד 100 שקלים על האירוח - אבל הייתי מרגיש את ה 5 כוכבים...
הדבר הזה קצת הוריד את ההתפעלות מהמלון.

5. הפעלות והצגות למבוגרים
אני לא סותר את עצמי- פה הכוונה לעובדה שהפעלות שמיועדות למבוגרים נהנו מקהל שרובו ילדים ונוער.
חלק מהתכנים של המופעים- לא היו מתאימים לגילאים צעירים.
ההופעות היו מושקעות ומפתיעות משהו (ציפיתי למשהו הרבה פחות טוב), אבל כאמור הנוכחות של ילדים קטנים ההופעות חושפניות (על גבול הדראג)- פגמו - לפחות בעיני. 

6. בריכה
 הבריכה היתה מפוצצת בכל יום בנופשים רבים.
חבל רק שהמצילים לא הקפידו על כך שהורים לתינוקות עם טיטולים לא יכניסו אותם למים - בגלל שאין להם שליטה על היציאות שלהם.
הקיוסק שהיה פתוח בכל שעות פעילות הבריכה סיפק בעיקר משקאות קלים וקרים (שנגמרו מהר מאוד - אני לא מבין מה הבעיה להביא עוד מקרר למים? הרי בכל יום כבר בשעה 11:00 נגמרו המים הקרים...)

7. מסעדת החוף.
זוהי מסעדה בבעלות המלון אבל נפרדת ממנו- שכל מטרתה להיות מסעדה לא כשרה לאורחי המלון.
המסעדה די קטנה ויושבת מעבר לכביש- מה שדורש מעבר על גשר כדי להגיע אליה.
האוכל בה אמור להיות איכותי יותר - והוא אכן כך, אולם המבחר בו מצומצם הרבה יותר ממסעדת הריף.

החסרון הגדול ביותר שלה הוא העובדה שצריך להזמין בה מקומות מראש בשעות בלתי סבירות בעליל: בין השעות  10:15-12:00.
ופה אני חייב להתעכב קצת...:
בכל יום התחלתי להתקשר בשעה  10:15 ונענתי בצלצול - תפוס.
בשעה 10:20 הצלחתי לתפוס את הבחורה שקיבלה הזמנות אולם היא טענה שכבר אין מקום לשעה 14:00 ויש מקומות רק לשעה 13:00...
בהתחשב בעובדה שארוחת הבוקר הסתיימה בסביבות 09:30-10:30 לאכול ארוחה מלאה בשעה  13:00
זה מאוד בעייתי.
גם העובדה שאין מקום בכל יום (במשך 3 ימים התקשרתי לשם וזו היתה הדינמיקה והתשובה הקבועה...) נראו לי מאוד מוזר... מאוד מאוד מוזר.
כי איך יתכן שבשעה  10:20 כל המושב השני כבר תפוס? במיוחד אם התחילו את הרישום ב10:15????
הסיבה היחידה שעולה לי לראש היא שקומבינטורים השתלטו על כל הארוחות בשעה 14:00...
וחבל שבמלון אישרו את זה...

לסיכום:
המלון הוא מלון עם פוטנציאל ענק - במיוחד לאור העובדה שהם פיצחו את הנוסחה להשתיק את הקהל הישראלי הבעייתי, ולהאביס אותו עד בלי די...
הבעיה היא שהם נופלים בדברים הקטנים וחבל שכך.

2 תגובות:

  1. בערב אין שום סיכוי לתפוס מקום במסעדה

    השבמחק
  2. אני אוהב ללכת לקלאב מד סקי, אבל בהחלט רשת הקלאב מד היא רשת מדהימה שכל ישראלי אוהב. בארץ אני לא הכי מת על זה..

    השבמחק