יום שלישי, 3 באפריל 2012

ביקורת סרט: הלורקס

במסגרת מתקפת האקולוגיה, שיעורי קיימות, שימור הטבע, והרבה מאוד סיסמאות שירוצו חזק מאוד בקיץ הקרוב, גם הסרט הלורקס, נמצא בחוד המתקפה ובעיקר מכיל תובנות חדשות שמציפות את ילדינו.
התסריט מבוסס על ספר של תאודור סוס גַייזֶל סופר ומאייר אמריקאי הידוע במיוחד בשל ספרי הילדים שכתב ואייר.


הסרט מספר את סיפורו של טד- בחור צעיר שחי בעיר דימיונית שבנויה כולה מפלסטיק המעוניין להרשים את אודרי (היפה) ומחפש לה עץ אמיתי.
העצים בעיר של טד עשויים מפלסטיק ובעזרת לחיצה על כפתור הם מלבלבים או מוארים בפנסים.
מכאן מתחיל הסיפור שטד נשזר בו ונחשף לסיפורו של אָזלֶר (מלשון אז), שעבר תהליך מעניין של מעבר מחיבור לטבע לניצולו המוחלט עד שלבסוף בעזרת השפעה שלילית של בני משפחתו גרמו להכחדת העצים מן העולם.
הכל כמובן בשל כוונה טובה של יצור מוצר מושלם שכולם יהיו חייבים אותו.
הרבה דמויות משנה סטראוטיפיות יש בסרט כמו ראש העיר, שהוא בעצם שילוב של טייקון עם אוליגרך שנראה כמו מנהל יפני/אסייתי שמנסה למכור כל מה שהוא יכול - כולל אויר נקי, סבתו של טד שמכווינה אותו למצוא את אזלר שגר בטירה מבודדת מחוץ לעיר ומסתיר את עצמו מהעולם ועוד.
הלורקס עצמו הינו שומר היער והחיות שמנסה למנוע מאזלר להרוס את כל הסביבה וכשהוא אינו מצליח הוא וחיות היער עוזבים למקום אחר.
אבל אל דאגה - הסרט מסתיים בהפי אנד מרשים שמלהיב את הילדים.

הסרט עצמו מאוד מלהיב את הילדים שנחשפים כאמור לתכנים שלו בצורה מאוד ממוקדת בבתי הספר והגנים, המבוגרים שצפו בסרט, התפעלו פחות מהמסרים שהיו קצת יותר מדי צדקניים ומטיפים לתכנים שעולם המבוגרים פחות עוסק או טרוד בהם.

האנימציה והדמיון בסרט מצויינים.
הסרט צבעוני, עשיר בדמיון ופעלולים טכניים שרק סרטים מצויירים יכולים לאפשר אותם - והילדים הקטנים מזדהים בקלות עם הצבעוניות והכוריאוגרפיה של הדמויות בסרט.

שחקנים: זאק אפרון  טיילור סוויפט  דני דה ויטו
במאים: כריס רנואד  קייל בלדה
הפקה תסריט: קן דאוריו, סינקו פול,
מפיקים: ג'נט היילי, כריסטופר מלדרנדרי,
עריכה: סטיבן ליו, קן סטרצ'מאן,
מוסיקה: ג'ון פאוול
ז'אנר: אנימציה/קומדיה/ילדים
מקום: ארה"ב
שנה: 2012
אורך 90 דקות

תגובה 1: